martes, 19 de junio de 2012

CREPUSCULO


Euskaraz

2012ko ekainaren 20a.

Gaur betetzen da udako solstizioaren eguna, urteko egunik luzeena Ipar-hemisferioan, eta udako urtaroko lehenengo eguna. Zehatzago esanda, solstizioa arratsaldeko 6:09an beteko da, Ordu Ofizial Zentralaren (CDT) arabera, Eguzkia urte osoko punturik iparrekoenera iristen den une berean.
Solstizioko egun hau dela eta, krepuskuluen argazki batzuk utzi dizkizuet hemen.
Astronomian krepuskulu izena ematen zaio egunsentiko edo ilunabarreko denbora-tarteari, eta bertan zerua argituta agertzen zaigu. Une horretan, eguzkiak atmosferako goiko geruzak argitzen ditu, eta aireko molekulek argia norabide guztietara bidaltzen dute, begira dagoena eta bere inguru osoa koloreztatuz.
  • Goizeko krepuskulua: eguzkia irten aurretik gertatzen da, eta egunsenti, goiztiri edo argi-urratze izena ematen zaio.
  • Arratsaldeko krepuskulua: eguzkia ezkutatu ondoren gertatzen da, eta ilunabar edo eguzki-sarrera moduan ezagutzen da.

Gaztelaniaz

19 de junio, 2012.

Mañana día 20 es el solsticio de verano, el cual es el día más largo del año en el hemisferio norte y el comienzo de la estación de verano. Para ser más exactos, el solsticio ocurre a las 6:09 p.m. Hora Oficial Central (CDT), cuando el Sol alcanza su punto más al norte en el año.
Aprovechando este solsticio os dejo unas fotos de crepúsculos.
Se llama crepúsculo a cierto intervalo de tiempo antes de la salida o después de la puesta del Sol, durante el cuál, el cielo se presenta iluminado. El crepúsculo se produce porque la luz del Sol ilumina las capas altas de la atmósfera. La luz es difundida en todas direcciones por las moléculas del aire, llegando al observador y coloreando todo su entorno.
  • Crepúsculo matutino: ocurre antes de la salida del Sol y se llama también amanecer, aurora o alba.
  • Crepúsculo vespertino: ocurre tras la puesta del Sol, también llamada atardecer u ocaso.

Jon Andoni Martin (pegote)








Jon Andoni Martin (pegote)

No hay comentarios:

Publicar un comentario